donderdag 28 januari 2016

Een blauwtje lopen!

Lola's kleerkast had nog wat vulling nodig -not- en daarom maakte ik nog maar eens een jurk...
Dat blijft toch mijn favo-naaiding hoor, een kinderjurk! Staat altijd schattig, is snel klaar en er zijn massa's leuke stofjes voor te vinden!




Het werd een simpel bovenlijfje zonder mouwen, met een a-lijn rok eraan vast.
Ik hou niet van mouwen aan een winterjurk. Lola draagt altijd vestjes over haar jurken, en dan moet je die mouwen in dat vest proppen en je ziet het altijd. 




Om het wat te breken naaide ik er in de taille een lichtblauw lintje op.




En de zoom werkte ik af met een blauw biaisbandje. 
Is veel makkelijker dan omzomen, bij een gerend model.




Het werd helemaal gevoerd voor wat extra warmte, maar het is eigenlijk nog licht genoeg om ook in de lente en herfst (als het dan nog zou passen...) te dragen. 








Ziet u dat mosterdkleurige vestje? Beste koop ever! Past werkelijk op de helft van Lola's kleren!




Patroon: SVDHZ2, maat 110 verlengd tot 116 voor mijn 5,5 jarige
Stof: Stenzo (uit de stash)
Voering: uit de stash
Vestje: Van Hassels
Schoenen: oudjes van vorig jaar, waar Lola gek genoeg nog steeds inpast!

10 opmerkingen: