woensdag 5 november 2014

Weet je wat ik wel zou willen zijn???

"Een bloemetjesgordijn, een bloemetjesgordijn.
Van het plafond tot op het raamkozijn,
een bloemetjesgordijn, een bloemetjesgordijn.
En alle dagen hangen lekker in het zonnelicht,
met bloemen op m'n hele lijf en ook op m'n gezicht.
Weet je wat ik wel zou willen zijn, een bloemetjesgordijn!!"

Voilà, vanaf nu kan Lola dit liedje uit mijn jeugd elke dag zingen!
Ik nam het namelijk heel letterlijk en maakte een jurk van een echt bloemetjesgordijn uit de kringloopwinkel. Een lekker retro stofje waar ik helemaal wild van was (en ben!) toen ik het kocht. Geweldig, van die vondsten!


Ik deed een Debora-copy-paste-je en maakte een bovenstukje uit SVDHZ en een rimpelrokje met zakken. Het kind kon haar geluk niet op met die schattenherbergers, dus dat moeten we vaker doen. Om helemaal in het thema te blijven, voerde ik het geheel van top tot teen met een....glasgordijn! Ooit een couponnetje van mijn zus gekregen uit de winkel waar ze toen werkte.

De juffrouw zelf wou wel poseren, maar alleen on her terms. Met een 't-shirt eronder dat er niet bij past, een ooglap voor haar oog en een lillike frutsel in haar haar, de gordijnen op haar kamer moesten dicht en ze moest op haar make-up-stoeltje staan met blote voeten. En niet anders. Of: En anders niet.




Dus nam ik mijn -wèl stilstaande en zonder eigen willetje- paspopke er maar bij. 
Het is een heel simpel (en snel klaar!) modelletje, zonder poespas. Maar dat heeft deze drukke stof ook niet nodig vind ik.





Inderdaad, dat vestje had ik best even kunnen strijken...



Maarreh, ondanks het feit dat ik dit echt een ge-wel-dig stofje vind, twijfel ik er wat over. Lijkt Lola op een wandelend bloemetjesgordijn zo, of kan dit als jurkje? Wat vindt u? Eerlijk. Ik kan tegen een stootje.

Het modelletje vind ik wel heel leuk en staat Lola zo schattig dat ik een bandwerkje voel opkomen. Er zijn er al 2 geknipt!



Dezelfde dag dat ik dit blogje schreef (ja ik publiceer traag, I know), zag ik bij haar ook een bloemetjesgordijn. Met exact dezelfde blogtitel ;-)



20 opmerkingen:

  1. Awel, als ge het eerst had laten zien enkel op paspop zou ik ook gaan twijfelen. Maar zo op model ben ik wel ovetuigd, een schoon kleedje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik doe het in slogans: leve bandwerk - leve publiceren (traag is nog steeds beter dan niets) - leve paspoppen (heb er hier ook zo een met een willetje) en leve bloemen (ik hààt bloemen, maar dit vind ik echt wel kunnen hoor, het straalt alleszins geen gordijn uit).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. zelfs op die foto 'on her terms' zie je dat het een mooi kleedje is, kan dus helemaal! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind hem helemaal geweldig! Ze verkopen toch ook stof met bloemen, nou dat is toch ook dit jurkje? Van een stof met bloemen. Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben in elk geval helemaal verkocht! Echt waar een supermooi kleedje geworden en helemaal geen enkele gelijkenis meer met een gordijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel geslaagd! Ik hou wel van bloemenstofjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben fan!
    Geweldig dat ze zo'n eigen willetje heeft, die gaat nog ver geraken. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Volgens de dame van In den Beer in Harelbeke zijn bloemen helemaal in en blijven ze ook de volgende zomer! Ik vind het kunnen. Jouw twijfels zijn er waarschijnlijk alleen maar omdat je weet dat de stof ooit effectief een gordijn was. Nu is het gewoon een hele mooie jurk!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ik vind het ook schoon!!!
    en, de thaise soep al gemaakt? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja ik ben ook pro hè, dragen dat gordijn... Bij ons kennen ze het hier ook goed ondertussen dat toplied :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een prachtige jurk, zeker dragen hoor!
    En als de dochter met het eigen willetje de jurk niet (meer) wilt....dan stel ik mij kandidaat voor overname!
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik zou niet twijfelen als ik u was.... t is super schoon!
    Maren

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Kindjes met een willetje zijn schitterend ! En zeker met zo'n bloemenjurk ! (én geen gordijn, echt niet)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Absoluut niet twijfelen!
    Schitterend stofje en gewoonweg adembenemend met die gele botjes en het gele vestje erbij.
    Het past allemaal perfect bij Lola!

    (ik vind haar helemaal het einde met die ooglap!)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. maar allez, dat is superschoon! Inderdaad niet twijfelen! Fanfanfan!!!

    BeantwoordenVerwijderen