vrijdag 21 juni 2013

Naaien voor het goede doel en een snel projectje

Gisteravond was een topavond!
Juffra Toertjes deed een oproep om knikkerzakjes te komen maken voor de Schoendozenactie. Zij en zo'n beetje haar hele familie zetten zich enorm in voor de minder bedeelden en naaien belangeloos honderden knikkerzakjes om schoenendozen mee op te vullen. Ook de hele organisatie wordt grotendeels door Debora en haar familie gedaan en het doel is om eind van het jaar 8000 (!) gevulde dozen te kunnen verschepen naar kindjes die niets hebben. Daar heb ik grote bewondering voor. En gisteren mocht ook ik een kleine bijdrage leveren. Samen met 11 anderen heb ik een hele avond knikkerzakjes en pennenzakjes genaaid. De ene lockte, de volgende naaide de naden dicht en weer een ander reeg koordjes in. Check it out! Liep als een trein, met als eindresultaat bijna 400 zakskes. Yay! Nog maar 7600 te gaan ;-)

Als kers op de taart was het ook nog eens hartstikke gezellig! Debora is nòg leuker dan op haar blog en ook haar familie en de andere blogster die er was, waren reuzegezellig. Volgende keer (want die komt er. Komt u ook?) ben ik er zeker weer bij!

Ok. Over naar de orde van de dag. Of het projectje van de dag.
Ik zei toch dat ik mijn geliefde Michael Miller stof tot de laatste centimeter op ging gebruiken hè? Na de jurk, de kroon en het poppenjurkje, hier dan het allerallerlaatste restje van mijn 1,5 meter.

Nu mijn dochter ein-de-lijk haar krijgt waar -min of meer- iets in blijft hangen, en een gewoon elastiekje ook maar simpeltjes is, overtrok ik knopen met stof en hing er een elastiekje aan. Poepsimpel en instant satisfaction.


De bovenste 4 zijn van restjes van deze en deze jurkjes, de grote en kleine roze knoop van dit jurkje en over het rokje van de blauw/groen/rode knoop heb ik zelfs nooit geblogd bedenk ik me nu...

Elastiekje erdoor en klaar!


Ik had dan wel maar 7 stofknopen meer, maar nog een héleboel elastiekjes.
Dus ging ik nog even verder met gewone knopen. Endless possibilities!


Zelfde principe. Knopen met een oogje aan de achterkant werken het best, maar ook gewone knopen met grote gaten (zie de groene rechtsboven) werken prima.

 
Morgen eens kijken of ik dit in Lola's haar krijg. Ze heeft zulke fijne haartjes (en weinig!) dat het er waarschijnlijk van ellende zo terug uitvalt.....
 

11 opmerkingen:

  1. heel origineel idee en daarboven ook nog eens mooi uitgevoerd! ik ben fan...

    madebyelke.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik heb je een liebster award gegeven :-)

      madebyelke.blogspot.com

      Verwijderen
  2. Superleuk die gepimpte haarelastiekjes!
    Het is mij nog nooit gelukt om een knoop te stofferen ( of die van't Kruitvat zijn niet voor mij geschikt....dat kan natuurlijk ook!)
    Nog eens bedankt voor je hulp....ja, bijna 400 zakjes....das gigantisch veel!!!
    X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik koop ze altijd bij Veritas. Als de stof niet te ik is, gaat dat supergoed!

      Verwijderen
  3. Dat is nog eens een idee om te onthouden. Die laatste stiekjes. Dat kan zelfs ik wel :-). Senks alvast!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super-idee! Dat durf ik wel eens pikken! Natuurlijk maken de stofjes en knoopjes het helemaal. Heel geslaagd bij jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wil je Linus lenen? Daar kun je heel veel elastiekjes in kwijt ;).

    BeantwoordenVerwijderen