zondag 2 september 2012

De winterjurk

We zijn helemaal aan de herfst/wintercollectie van de dames des huizes begonnen!

Dit ribfluwelen stofje lag ook al een hele tijd in de kast - uit mijn roze periode, waar ik nu eigenlijk wel een beetje uitgegroeid ben, maar kom, het moet op - dus tijd voor een jurkje voor de kleine prinses.


Het patroontje komt uit de Ottobre, heel gemakkelijk en snel klaar, daar hou ik van! Ik vond het wel veel te wijd, dus heb ik het wat smaller gemaakt en er in de zijnaad een rits (die ik had liggen, uiteraard!) ingezet.

De knalroze voering is een overschotje van dit rokje en eerder al van dit jasje. En nu is het helemaal op.


Zonder lintje/riempje vond ik hem wat te kaal, dus naaide ik er een bolletjeslint overheen.


Een paar knoopjes uit de oude doos erbij en weer een brouwsel af met spullen die ik had liggen.


Ik zit erover te denken om na 9 september elke maand een UWYH-project te doen want stiekem vind ik het best leuk dat opgebruiken wat je hebt!
Wie doet er mee?


4 opmerkingen:

  1. wat een ontzettend lief jurkje! Uit welke ottobre is die?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goh zo leuk en wat een vrolijk stofje! Die knooples zijn absoluut geweldig...zeer geslaagd resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk jurkje, mooie afwerking, knap stofje. Maar kan ik er niet over zeggen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @ Creadientje: uit de Ottobre zomer (3) 2011!

    @ Mamanon: weet ik toch dat jij dat ook doet. Maar zo gek als jij ga ik het niet doen hoor, ik ga maar 1x per maand een UWYH-projectje doen!

    BeantwoordenVerwijderen